Köp och leveransvillkor

Här hittar du all information och allmänna villkor som gäller för vår webbshop.

LEVERANSVILLKOR & FRAKT

Leveranstid är 1-5 arbetsdagar inrikes.

Fraktkostnad inrikes 39kr. Frifrakt vid köp över 500kr.

Vi levererar inom hela Norden. För leverans utanför Sverige tillkommer en fraktavgift på 120 kr. Leveranstid 3-7 dagar

RETURER/BYTEN/ÅNGERRÄTT

Hos Arganoft.se kan du alltid byta eller returnera dina produkter 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan. För att kunna byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligt oförändrat skick.

Vill du returnera eller byta en vara? kontakta då oss ALLTID först kundservice@arganoft.se och ange ditt ordernummer. När vi har mottagit och godkänt din returvara så kommer vi efter dina önskemål antingen leverera en ny vara eller ge dig full återbetalning.

REKLAMATION

Vi utgår alltid ifrån att dina produkter skall vara felfria vid leverans.
Tillverkningen sker på ett primitivt sätt för hand utan att skada varken miljön, människor eller djur. Just därför kan små ojämnheter och skönhetsfel förekomma på våra handgjorda produkter och det är bland annat det som gör våra produkter så speciella och unika.

Men skulle du få en defekt vara eller fel produkt levererad så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ditt ärende ska kunna handläggas på snabbast sätt så ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas, alternativt kan ett foto på skadan komma att krävas av oss. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Kontakta ALLTID oss via kundservice@arganoft.se vid alla reklamationsärenden.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

GARANTIER

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Arganoft AB, varpå du som kund får en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel måste vi på Arganoft AB debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du själv orsakat skadan. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

TVISTER OCH LAGVAL

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Arganoft.se och en kund som inte är konsument skall prövas vid tingsrätt som första och enda instans.

RESERVATIONER

Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel gällande text och pris på Arganoft.se och bibehåller rätten att korrigera i efterhand. Du har givetvis rätten att annullera ditt köp om korrigeringen är av väsentlig karaktär.